Sivut

sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Juhannus

Nyt on juhannus vietetty. Edellisestä kirjoituksesta onnistui jäämään pois yksi oleellinen kuva.

Vaihtoehtoinen matkustustapa?

Enhän minä oikeasti mökille kassissa matkustanut! Ihmiset taas vaan vähän pelleili. Mutta takaisin mökkireissuun. Mamman mökillehän mennään veneellä ja minä havaitsin olevani oikea laivakoira. Minua ei juurikaan jännittänyt mennä veneellä (kiipesin tosin Mamman syliin, että varmasti olen turvassa). Mökillä oli tosi paljon tutkittavaa ja hieman pääsin nuuskimaan vapaanakin, mutta lähdin pariin otteeseen hajujen perässä pidemmälle, joten ihmiset katsoivat parhaaksi laittaa minut hihnaan. Kävin Mamman ja parin muun kanssa metsässä kävelylläkin ja olin hirmu innoissani kun pääsin mönkimään umpikorvessa. Koko mökkireissu oli yhtä suurta ihmetystä minulle ja varsinkin kun keittiössä oli koko ajan joku kokkaamassa... Havaitsin, että pääsen hihnani kanssa juuri ja juuri keittiön ovelle, joten kyttäsin suurimman osan perjantaita jos sieltä vaikka tulisi minulle vähän syötävää. Pitkä odotus palkittiinkin kun sain syötäväkseni pari lusikallista perunamuussia ja kourallisen ylijäänyttä naudanlihaa, jonka Mamma hyödynsi kouluttamalla minua sillä. Ihmiset kävivät mökillä myös uimassa ja minä menin aina mukana hieman kahlailemaan. En kuitenkaan kokonaan uskaltautunut pulikoimaan. Iltaruokana ihmisillä oli savulohta, josta minäkin sain pienen maistiaisen. Perjantai-iltana olisi vielä pitänyt polttaa kokko, mutta homman venähtäessä vetäydyin lauman kanssa puoliltaöin nukkumaan ja kokkoakaan ei sitten poltettu vielä.

Lauantaiaamu valkeni sateisena ja tein lauman kanssa pikavisiitin aamupalapöytään ja sitten vetäydyttiin takaisin unille. Myöhemmin päivällä lähdettiin veneilemään. Käytiin kesäravintolapaikka Kallioniemessä ja Mamman sukulaisten mökillä, jossa oli hieman tuittupäinen Ninni-novascotiannoutaja. Rantautuessa Ninni yritti hyökätä veneeseen minun kimppuun ja Isukki joutui nappaamaan sen murisijan syliin. Rannalla Ninni ihmetteli kokoajan minun perässä ja kun meidät päästettiin irti, se lähti ajamaan minua pois lauman luota. Mamma otti minut takaisin hihnaan, koska en vaikuttanut laisinkaan kiinnostuneelta Ninnistä. Pian lähdettiin onneksi kohti omaa mökkiä.

Mökillä olikin sitten aika laittaa juhannuskokko palamaan. Aamuisen sateen vuoksi kokko oli aivan märkä ja vain savutti aluksi niin, että vastaranta varmaan yritti löytää meiltäpäin metsäpalon alkua.

Savu jo hieman haihtunut...
"Rauhoittunut" kokko

Minua moinen savupölläkkä ei kiinnostanut vaan keskityin kaivelemaan maata ja etsimään nuotiopaikalta syötävää. Löysin vaikka sun mitä! Luita ja makkaranpaloja ja monia muita herkkuja.

Aarteenetsintää

Ihmiset alkoi sitten paistella makkaraa kokossa. Minä seurailin tikun päässä kulkevia makkaroita hetken aikaa, kunnes löysin niiden pesäpaikan! Nappasin ihan kokonaisen makkarapaketin pöydältä ja ehdin syömään kokonaista puolitoista makkaraa, ennenkuin Mamma sai minut kiinni itse teossa. Iltapuolesta lähdettiin sitten jo kotia kohti. Reissu oli ollut minulle niin rankka etten pysynyt autossa enää hereillä vaan torkahdin puoliksi Isukin syliin ja puoliksi lattialle.

Ihan umpiunessa

Kotona olen nyt nukkunut paljon ja käynyt pienillä lenkeillä ja nukkunut vähän lisää. Aamulenkin jälkeen kömmin vielä itsekseni ihmisten sänkyyn nukkumaan. Muutaman tunnin unien jälkeen Mamma ja isukki tulivat siihen jotakin häseltämäänja ottamaan vähän kuvia. 

Isukkiplää!
Älä Mamma enää jaksa...
Pyllyposeeraus (pikkuhousujen kanssa)

Mamma kokeili myös pientä poseerausharjoitusta minun kanssa. Tässä lopputulos.

Mitähä mitä pitäis tehdä?
Naminaminaminaminaminami
Pikkasen jäi vinksalleen
Melko hyvä
Joko riittää?
Anna nami
Melkein...melkein...
Tadaa!

Äsken käytiin pienellä päivälenkillä ja myöhemmin iltapuolesta on ohjelmassa automatka Isukin kanssa Savonlinnaan. Siellä siis ensi viikko ja viikon päästä Mamman äidin kyydillä takaisin Mikkeliin Mamman luo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti