Sivut

lauantai 19. helmikuuta 2011

Hyvä huono päivä

Mammalla on tänään ollut huono päivä. Aamulla se heräsi ihan tukkosena ja aivastellen. Minä heräsin jo seisemältä ja Isukki vei minut pihalle ja sain ruokaa. Olikin jo kauhea nälkä. Sitten me mentiin vielä nukkumaan. Mamma heräsi tunnin päästä niiskuttelemaan ja herätti minutkin. Olisin mielummin jäänyt vielä petiin unille, mutta Mamma raahasi pihalle. Pihalla käyminen virkisti kyllä aika nopeasti, sillä sisällä olin jo virtaa täynnä! Leikin vähän krokotiililla ja juoksentelin ympäriinsä.


Mamman mielestä olin liian rauhaton joten alettiin opetella uutta juttua. Mamma halusi, että oppisin tunnistamaan pallon ja hakemaan sen. Harjoiteltiin sitä noutamisen avulla. Minä en ihan tajunnut mitä piti tehdä kun pallo meni Mamman selän taakse, mutta osasin hakea sen kun pallo jäi näkyviin. Mamma vaikutti aika tyytyväiseltä ja sainkin paljon kehuja ja namia siitä. Minusta oli superhauskaa leikkiä pallolla!

Kun lopetettiin harjoittelu Mamman kanssa, jatkoin hepulointia itsekseni. Lopputuloksena pissit (taas) petissä. Innostun joskus petissä myllertämään niin silloin on myös kiva sinne vähän lirutella. Mamma ei tykännyt siitä kuitenkaan yhtään ja sain vähän nuhteita. Sitten peti meni taas pesuun. Illalla onkin sitten kiva pötkähtää puhtaaseen petiin taas. Jouduin tosin itsekin pesuun ja siitä en tykännyt. Minulla oli tassut pississä, mutta mielestäni ne olisi voinut puhdistaa muutenkin kun laittamalla allekirjoittanut siihen liukkaaseen sammioon. Nyt on tosin mukavan puhdas olo ja pehmeä turkki...

Ihmiset yritti käydä päiväunille iltapäivällä. Minua ei yhtään huvittanut nukkua joten ajattelin saada vähän vipinää aikaiseksi pissimällä myös niitten sänkyyn. Osuin vahingossa vähän Mammaankin. Sitten alkoi ihan hirmuinen hulabaloo kun Mamma riehui ja sitten sen silmät alkoi valua vettäkin! Isukki kiikutti minut äkkiä pihalle. Sitten kun tultiin takaisin se paimensi Mamman sänkyyn nukkumaan. Se oli siellä varmaan kaksi tuntia. Kun se heräsi se oli vähän sekasin, mutta leppynyt. Sain taas silityksiä ja rapsutusta.

Mamman nukkuessa me käytiin Isukin kanssa pitkällä lenkillä. Minua ei edes paleltanut koska juoksin vapaana ja nuuskuttelin menemään. Sen jälkeen minulta sitten loppuikin jo virta ja nukahdin. Isukki sai tehdä omia juttujaan rauhassa kun minä nukuin siihen asti kun Mamma heräsi. Loppuilta onkin mennyt nukkuessa...

Peiton alla on mukavampaa



Lopuksi vielä malliesimerkki beaglemäisestä nukkumapaikasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti