Sivut

sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

Pääsiäisloma

Ihmiset ovat hemmotelleet minua loman aikana. En kuitenkaan ole saanut herkkuja ilmaiseksi tai mitään sellaista, vaan olen päässyt koko lauman kanssa pitkille lenkeille kolmesti päivässä ja viikonlopun aikana tie on monesti vienyt koirapuiston kauttakin. Mamma on vähän opettanut minulle jotain pieniä temppujakin, mutta enimmäkseen olen ottanut rennosti lenkkien välissä.

Isukin kanssa maailman menoa ihmettelemässä parvekkeella

Perjantaina törmättiin melkein heti lenkin alussa Isukin serkkuun ja sen kahteen shelttiin, Nellaan ja Unnaan. Nella on kuulemma ollut minun ihmisillä hoidossakin ennen minua, mutta Unna on uusi tapaus. Nella on hieman arka eikä oikein tykkää leikkiä minun kanssa, mutta Unna on oikein vilkas ja hauska leikkikaveri. Minua vaan ärsyttää vähän se shelttien tapa vain juosta eikä painia. Minusta on hauskempaa temuta ja telmiä eikä koko ajan vain juosta. Hyvä on, myönnän etten oikein koskaan pärjää juoksijoita vastaan ja olen niille siksi hieman katkera.

Onneksi lauantain koirapuistoilu oli minun leikkien kannalta mukava. Pääsin telmimään yksivuotiaan hirvikoiran kanssa, joka sekin kyllä juoksi aika paljon, mutta muisti myös painia vähän. Ihmiset oli vähän tuhmia ja valtasi koko koirapuiston molemmat puolet (isojen ja pienten puolet) ja me juostiin kaverini kanssa niiden välillä. Se minun kaveri vain tuppasi kuolaamaan aika kovasti, joten leikin lopuksi minä olin aivan kuolasta märkä. Hauskaa kuitenkin oli ja ihmisistäkin on mukava katsoa kun virnuilin niille. Loppulenkillä maltoin sitten kulkea jopa melko nätisti hihnassa kun olin saanut pahimmat energiat poltettua.

Kyllä minä osaan kulkea hihnassa. Joskus.

Ihmisten loman kunniaksi aloitin myös takin vaihdon talviasusta kesäpukuun, eli ihmiskielellä minulla alkoi karvanlähtöaika. Nyt olen iloisesti levittänyt karvojani aivan joka paikkaan kotona, huolimatta ihmisten turhista yrityksistä vähentää irtokarvan määrää kampaamalla minua erikoiskammalla. Ihmiset saattava kerätä minusta pingispallon kokoisen määrän karvaa ja kun pääsen taas sohville, olen hieronut niihin vähintään saman verran lisää. Onneksi minun ihmiset ei ole karvakammoisia.

Tänä aamuna ei ollut kovinkaan kivaa. Mamma nimittäin katsoi minun hampaita ja huomasi poskihampaiden olevan ienrajasta melko kellertävät. Sitten se päätti, että nyt minun hampaat harjataan. Olen tähän asti onnistunut välttämään sen päättäväisellä rimpuilulla, mutta nyt Mamma värväsi Isukin pitelemään minua kun Mamma käytteli harjaa. Minä en yhtään tykännyt hampaiden harjauksesta, mutta tällä kertaa en vain päässyt pois. Kun operaatio oli suoritettu loppuun, Mamma antoi minulle koirien "hammastikun", eli erityisen puruluun hampaiden hoitoa varten. Nykyään minulla ei mene sellaisen syömiseen kuin hetki kun pentuna yksi tikku kesti monta päivää. Minähän tosiaan täytän ensi viikon torstaina 6kk.

Mamman ärsytykseksi olen keksinyt miten saan keittiön kaapit auki. Kotona ollessaan ihmiset ei enää päästä minua keittiöön ilman valvontaa, sillä suunnistan suoraan keittiön kaappia aukomaan ja kaivelen sieltä vaikka sun mitä herkkuja. Siellä kun sattuu olemaan minulle purutikkuja, iso ydinluu, hammastahnaa ja vaikka mitä.

Äskettäin käytiin tuossa lauman kanssa iltalenkillä. Mentiin ensin yhdelle suljetulle jalkapallokentälle, jossa ihmiset heitteli minulle keppiä ja muutenkin leikitti. Sitten käytiin vähän haistelemassa koirapuistoa ja kurkkimassa jospa sinne tulisi leikkikavereita. Kun ketään ei kuulunut, lähdettiin kuljeskelemaan muualle ja ihmiset laski minut kulkemaan vapaana, vaikkakin hihna laahasi perässä. 

Futiskentällä leikkimässä
Koirapuiston tarkistus
Isukin koirapuistoon haravoima lehtikasakin piti tarkistaa
Kepinsyöntitauko
Rantakin piti tarkistaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti