Sivut

maanantai 5. toukokuuta 2014

Selän kunnostusta

Mammalla on nyt hirmu inspiraatio saada minun selkä taas kuntoon, kun se katseli blogista vanhempia kuvia minusta missä olen virkeä ja oma itseni. Eilen se käsitteli minun selkää varmaan tunnin lämpötyynyllä ja ttoucheilla (ks. tämä blogikirjoitus). Mamma löysi minun niskasta kipeän kohdan, johon en kamalasti antanut koskea. Mamma lämmitteli sitä kohtaa lämpötyynyllä ja se kyllä tuntui mukavalta. Laitoin silmätkin kiinni. Onneksi Mamma osaa kuunnella minua ja muuttaa käsittelytyyliä aina jos reagoin yhtään.



Tänään minulla on ollut jo selkeästi virkeämpi olo. Otin siskon kanssa pienet hepulitkin pihalla (hihna vähän rajoitti). Isukin homma oli tänään väsyttää sisko, jotta Mamma sai vietettyä minun kanssa laatuaikaa, joten sisko kävi Isukin kanssa yli tunnin lenkin pururadalla. Sisko oli saanut olla irti ja se oli kovasti leikkinyt mukana olleella pallolla ja ne oli juossut Isukin kanssa ja hirmu hauskaa oli ollut. Kotiin tullessa sisko kävi sitten jo ihan ylikierroksilla. Me vähän rähistiin keskenämme, mutta kun Mamma komenti niin sisko pyysi heti anteeksi minulta pusuttelemalla nenuani. Taisi ymmärtää, että meni vähän liian hepuloimiseksi.


Minun kanssa Mamma teki ensin vähän paikallaoloharjoituksia sisällä (palkkana Cesar-liha-ateriaa!) ja sen jälkeen lähdettiin pihalle. Mamma ei laittanut minua hihnaan vaan otettiin seurausharjoituksia, käännöksiä ja liikkeestä pysähtymistä. Kaikki meni hienosti, vaikka edelleen minulla on aika huono häiriönsietokyky (Mamman mielestä...) seuraamisessa. Minua kiinnostaa kovasti mitä ympärillä tapahtuu, joten yritä siinä sitten tuijottaa Mammaa kun ohi juoksee lapsia. Minulla oli kaikesta huolimatta ihan superhauskaa! Mammakin huomasi sen kun meinasin heiluttaa koko pyllyni irti kun häntäni vispasi niin kovasti.

Kotona Mamma sitten taas käsitteli minun selkää lämpötyynyllä ja kokeili niitä minun kipeitä kohtia, jotka tänään ei sitten enää ollut niin kipeitä. Sain taas tunnin verran hierontaa ja lämmitystä ja sen jälkeen mentiin Mamman kanssa kahdestaan hetkeksi saunaan. Nyt on mukavan rento olo.


Ensi viikolla minulla on kuulemma aika osteopaatille. Mikäköhän se on? Toivottavasti jotain mistä saa ruokaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti