Sivut

maanantai 21. maaliskuuta 2011

Vilkas päivä

Minulla on ollut tänään vähän kiireitä. Aamulla kun Mamma lähti, menin Isukin viereen nukkumaan. Hyppäsin ihan itse sänkyyn! Kun Isukki heräsi, minä jäin vielä pötköttämään. Hetkeksi. Keksin sängyn reunalta paperirullan ja aloin sitä vähän repimään sitten. Isukillekin jotain tekemistä. Päivällä yksin ollessani keksin myös kivaa touhua. Ihmisiltä oli jäänyt keittiön kaapin ovin auki, joten minäpäs reippaana tyttönä ajattelin vähän piristää keittiön sisustusta. Tässä lopputulos.


Ajattelin, että lattia on kivemman näköinen ja tuoksuinen kun siinä on vähän teetä ja pahvia ja keittokirjoja leviteltynä. Ja tuosta wokkipannusta oli kiva peilailla koko komeutta. Isukki ei kuitenkaan ollut samaa mieltä ja siivosi minun kovalla vaivalla sommittelemani koristeet pois.

Mamma kun tuli kotiin, lähdettiin koko lauman voimin jäälle lenkille. Ihan hyvä koska minulla oli tosi paljon energiaa. Heti kun tultiin jäälle, näin että minun hyvä kaveri Caro oli siellä ja joku uusi tuttavuus, tiibetinspanieli Doris. Doris oli tosi kiva leikkikaveri kun se oli melkein samankokoinen kuin minä ja jaksoi temmeltää. Caroa ärsytti kun me vain riehuttiin Doriksen kanssa ja se haukkui meille koko ajan.

  
Caro katselee kun me Doriksen kanssa peuhataan

Myöhemmin meidän seuraksi tuli vielä toinenkin shetlanninlammaskoira, mutta se oli tosi ujo tapaus ja juoksi vaan kokoajan ihmisten jalkoihin minua karkuun. Jätin sen aika pian rauhaan ja jatkoin Doriksen kanssa temmeltämistä. Lopulta ihmiset päätti lähteä jatkamaan omia lenkkejään, tosin Doris ei millään olisi halunnut lopettaa. Se juoksi monta kertaa shelttien ja minun väliä, samalla kun sen vanhemmanpuoleinen omistaja yritti saada sitä kiinni.

Me käytiin vielä lauman kanssa vilkaisemassa olisiko koirapuistossa ollut lisää kavereita, mutta kun ei ollut, tultiin takaisin jäälle, jossa pääsin vapaana juoksemaan. Isukki heitteli minulle vähän palloakin, mutta en enää jaksanut juosta pallon kanssa takaisin. Kierrettiin jäällä oleva lenkki kertaalleen ja tultiin takaisin sisälle. Sitten sain vielä ruuan ja nyt voisikin käydä lepäilemään. Mamma puhui, että käydään vielä pieni lenkki harjoittelemassa hihnakäyttäytymistä, mutta katsotaan nyt huvittaako minua enää lähteä...

Voidaanko mennä jo kotiin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti